čtvrtek 28. května 2015

Giovannino Guareschi: Don Camillo a jeho svět (čte Ladislav Mrkvička) CD Cover



„Don Camillo a jeho svět“ je lehce a vtipně psaná kniha plná laskavého humoru o prostých lidech a jejich starostech - vhodná pro odreagování. Duchovní otec těchto postav, spisovatel Giovannino Giareschi (1908 – 1968), působil také jako novinář a humorista.

Hlavní postavy těchto příběhů jsou tři: komunista Peppone, kněz don Camillo a Kristus na kříži – se kterým don Camillo rozmlouvá. Autor v úvodní části knihy upozorňuje na následující: „Jestli se kněží urazí kvůli donu Camillovi, mají plné právo přerazit mi svíčku o hlavu. Jestli se komunisti urazí kvůli Pepponovi, mají plné právo přerazit mi hůl o záda. Ale jestli se někdo jiný urazí kvůli tomu, co říká Kristus, je to jeho problém, protože v mých příbězích nemluví Kristus, ale můj Kristus, totiž hlas mého svědomí. Je to moje věc a týká se jen mne. Takže: každý ať se stará o sebe a Pán Bůh o nás všechny“.

Kniha byla též zfilmována (1983) pod názvem „Don Camillo“ , kde sehrál hlavní roli Terence Hill. V karmelitánské nakladatelství vyšlo: Don Camillo a jeho svět (2001); Don Camillo a jeho ovečky (2002); Soudruh don Camillo (2003); Don Camillo a don Chocni (2005)

Giovannino Guareschi. Četba na pokračování. Překlad Bohumil Vančura, Ivana Hlaváčová. Úprava Ilona Janská. Režie Pavel Krejčí. Čte Ladislav Mrkvička.

Nastudoval ČRo Hradec Králové v roce 2005, 10 dílů, (1 díl cca 30 min.).
Celkévá délka 4:48 hod.

Žádné komentáře:

Okomentovat