sobota 20. června 2015

Leonard Medek, Františka Vrbenská: Stín modrého býka (1 CD MP3) (účinkuje Jiří Pobuda) CD Cover



Historický román s fantastickými prvky nás zavádí do české kotliny čtvrtého století, kde dochází ke konfliktu mezi zájmy tamních knížat, vzdálené římské říše a vymírajícího národa keltů. Františka Vrbenská a Leonard Medek zpracovali text zkušeně a s přehledem, až je těžké odhadnout, co je jen fikce a co se mohlo doopravdy stát…

Zavítejme na území Čech a Moravy ve 4. století našeho letopočtu, kdy jsou řídce osídlená území plna válčících bojovníků z řad římských i germánských národů. Války mezi nimi trvají už řadu let a neberou konce. Kdo by si v zápalu bojů všímal osamělého keltského poutníka putujícího za zlatem Bójů? Měl je získat pro svůj kmen, byl však sledován a zabit. Jeho bratr, v touze pomstít nespravedlivou smrt, pomaloval své tělo válečnými barvami a vyrazil po stopách vraha. Stal se stínem modrého býka, který se nezastaví před ničím.
 
Na této napínavé a čtivé knize se podíleli dva autoři: Leonard Medek a Františka Vrbenská. Tvůrci české fantastiky, kteří samostatně napsali řadu povídek a románů, dokázali, že dovedou i v tandemu vytvořit dílo jež dokáže spolehlivě oslovit milovníky žánru. Ve Stínu modrého býka pracují s historickými motivy, fantazie ale převládá a dodává příběhu ten pravý nádech. Knižně byl jejich příběh vydán v roce 2001, letos dostal péčí vydavatelství Straky na vrbě svou zvukovou podobu.

„Jsem železo a jsem švih a sek;
jsem rudá krůpěj na konci ostří.
Jsem ostrý kov a paže bez únavy,
jsem oblouk srpu v obilném poli,
jsem kalená čepel a svist ve větru;
jsem rána v těle nepřítele.
Jsem blyštivý břit a jsem žnec,
jsem rudá žízeň;
jsem ten, koho potkáš naposled…“

„Stín modrého býka stále patří k nejlepším dílům historické fantasy u nás.“

Leonard Medek a Františka Vrbenská. Kompletní audiokniha.

Čte Jiří Pobuda.

Natočeno 2015. Vydalo nakladatelství Straky na vrbě v roce 2015 (1 CD MP3).
 
VELKÝ COVER:

Žádné komentáře:

Okomentovat